KODĖL MES VAŽINĖJAMĖS: Motociklizmo teikiami malonumai

Stephen M. John 

Kas žavi motocikluose? 

Visą gyvenimą pašventęs motociklizmui bando paaiškinti nepaaiškinamą dalyką ...

Kas traukia žmones prie motociklų?

Sutikus didelį skaičių vairuotojų ir motociklų asmenybių klausimas negali būti atsakytas vienareikšmiškai. Nepaisant skirtumų tarp kelioninių vairuotojų ir kroso vairuotojų, chromuotu kruizeriu ir vikriu Grand Prix sportiniu motociklu yra universalūs požymiai kurie erzina motociklų vairuotojus ir maitina jų norą važinėtis motociklu. 

Laisvė dažnai cituojama kaip potraukis, bet ką tai reiskia? Motociklas lyginant su mašina siūlo laisvę nuo 4-račių fizikos suvaržymų. Kai mašina važiuoja į posūkį, ji verčiasi į priešingą posūkio pusę, stengdamasi išlaikyti judėjimo kryptį. Motociklas lenkiasi į posūkį. 

Tai galbūt neatrodo daug, tačiau, kol nepatirsite abiejų važiavimų, jūs nesuprasite šitokio keliavimo būdo, neeilinio grakštumo ir paprastumo. Važiavimas posūkiu vietoje šlykstaus mėgavimosi ir dantų bei nagų kovos su keliu tampa tiksliu judesiu,  keliones simfonija, skambančia su keliu harmonijoje. 

Laisvės pojūtis 

Išsilaisvinus iš metalinio narvo, jus ištumia į platesnį pojūčių pasaulį, kuriame pojūčiai nesupančioti HEPA filtru ar kondicionieriumi. Jūsų nosis susipažins ne tik su turtingu lavonėlių ir dyzelio kvapu, bet taip pat atskleis kepamos duonos ir žydinčių gelių kvapą. Jūsų kūnas jaus tūkstančius lietaus lašų atsitrenkimų ir sugers vėjo pasipriešinimą. Jūsų oda jaus lengvai kylančią temperatūrą, kai jūs, pakilę į kalniuką, pradėsite leistis į slėnį. Jūs daugiau nesate sugrūstas už vairo ir atskirtas nuo gamtos. Tai tas pats, kas žiūrėti dykumos panoramą kine vietoje kupranugario kupros. 

Visą šią laisvę suvyniokite malonių charakteristikų kaspinu, ir gausite tai, ką ekspertai vadina malonumu. Ne suklastotas variklio dangčio gaubtas, chrominiai ratai ar dvi sportinės juostos per visą mašiną. Geriau įsivaizduokite naikintuvo pakilimą nuo lėktuvnešio ir būsite netoli to, jums net nereiks tarnauti 7 metų. Geriausia iš visko, kad šios charakteristikos yra žiauriai pigios. Mažiau negu už pusę daugelio mašinų kainos jūs galite nusipirkti nemodifikuotą motociklą, galinti 1/4 mylios važiuoti per 9s. 

Geriau nebandykite atspėti serijinės mašinos kainos, kuri turėtų panašias charakteristikas, todėl, kad tokių nerasite. AMG kartu su Mercedes padarė mašiną, galinčią 1/4 mylios važiuoti per 9.4s, ir "tik" uz 1.000.000$. Sportinės mašinos turi geresnes aerodinamines savybes ir didesnį greitį, bet joms jums reikia išlošti teleloto ir autobano. 

Visa šita laisvė nėra už dyką. Pirmiausia jums reikia išmokti važiuoti. Turint geras sąlygas mokinimuisi ir teisingą požiūrį, išmokti važiuoti motociklu gali kiekvienas. Reikia įrodymų? Vienas mano pirmų važiavimų buvo su tėvo 1975 Honda CB125s toks lengvas važiavimas, sunku patikėti, kad motociklas išvis gali deginti kurą. As buvau taip užvaldytas, kad pamiršau, kaip stabdyti, ir pasinaudojau patogiai pastatytu pikapu tai padaryti. 

 

Motociklai? Praktiški? 

O kaip dėl praktiškumo? Per daugelį metų su motociklu man teko vežti kalakutą, (velnias žino), tuziną rožių, ramentus ir knygų lentyną, bet aš niekada nebandžiau vežti kūdykio ar didelio prietaiso. Bet kiek dažnai jums tenka išnaudoti mašinos bagažinę? Nedaug, sprendžiant iš daugybės mašinų tik su vienu vairuotoju springdančiu kelią, vėjais leidžiančių degalus ir laiką savo 3/4 tusčioje plieninėje dežėje.

Galų gale yra mylimiausias visų tėvų ir motinų - pavojus. Ant motociklo jūs esate labiau pažeidžiamas, ir jums geriau susitaikyti su šiuo faktu, važiuoti atitinkamai. Aš visada važiuoju taip, lyg aš esu nematomas mašinų jūrai aplink mane, todėl, kad per dažnai tai yra tiesa. Aš visada užsidedu šalmą, striukę, batus, pirštines nepriklausomai nuo temperatūros ar kelionės ilgio. Jūs galvotumėte, kad tai per daug vargo nuvažiuoti iki kampinės parduotuvės ir tai užtrunka ilgiau negu užsisegti diržą. Man tai svarbus ritualas, tai tarsi priminimas, kad aš įsiveliu į nemažą asmeninę riziką. Šalmo užsidėjimas tarsi sako man, kad turiu būti budrus, jei nenoriu tapti mašinos priekinio kapoto ornamentu. 

Rizika motociklizme yra paveldima, bet su ja galima susitvarkyti ir paversti ją privalumu, tokiu, kuris tikras ilgalaikis važinėjimo patrauklumas. Naujas motociklistas pirmiausia turi įgyti patirtį, nes pradžioje viskas yra išleidžiama tam, kad motociklas nenuvirstų. Palaipsniui jungiant bėgius ir ieskant "pacuko" pralekenčio pro STOP ženklą, reikalauja mažiau pastangų, kadangi smegenys prisitaiko naujoje jausmų plokštumoje. 

Pasineriant į Pasaulį aplink jus 

Kai važiuojate motociklu, jūs vis tiek esate pilnai pasinėrę į aplinkinį pasaulį, bet likusi smegenų dalis yra laisva tyrinėti kelius, kurie kitu budu yra neįmanomi. Su jūsu protu, laisvu nuo priežiūros ir savimonės, įvairios problemos yra išsprendžiamos pasąmonėje ir įtampa išgaruoja. Visiškai priešingai nutinka mašinoje. Vairavimui nereikalaujant pastangų, mūsų protas ir kūnas vairuoja autopilotu. Kiek kartų jūs važiavote pažįstamu keliu ir atvažiavę supratote, kad neatsimenate didžiosios kelionės dalies? 

Norite dar dviračio stebuklo racionalizacijos? Motociklizmas yra didelis socialinis pliusas: sumažėja parkavimo problemos, taupo kurą, mažiau išmetamųjų dujų. Motociklų turėjimas turėtų būti Žaliųjų partijos priemonė. Bendras pojūtis, kad esate atstumtas, ir žinojimas, kiek malonumo galima patirti važinėjant motociklu, riša visus (beveik) motociklo vairuotojus. Ar kada matėte, kad du automobilių vairuotojai mojuotų vienas kitam tik todėl kad jie vairuoja? Mat tai nutinka praktiškai kiekvieną dieną. Baisu, baisu. 

Laisvė. Malonumas. Švarus protas ir sąžinė. Tai yra stiprios priežastys sėdėti ant motociklo sėdynės. Bet dar paprastesnė tiesa verčia mane grįžti atgal: aš visada jaučiuosi geriau po pasivažinėjimo motociklu.